lördag 19 december 2009

Klättrar på väggarna.............

...usch nu är det jobbigt. Jobbigt att aldrig få några svar på vad som är fel, jobbigt att vara från grabbarna, jobbigt att inte få vara hemma och pynta och mysa inför jul, jobbigt att bara sitta inne..........! Vill att allt ska vara bra och att vi ska få vara en hel familj, just nu känns det så splittrat allting. Den enda som verkar tycka att allt är okej är "boven i dramat" själv, Svea, den lilla goseungen.
Och det är väl i och för sig skönt att hon verkar "må bra", om man nu kan uttrycka sig så i den här situationen.
Det värsta är att jag har börjat leta fel på henne, utseendemässigt, är inte huvudet lite för stort, är inte ena ögat lite litet, ska hon ha hår på öronen mm mm. Vill inte tänka så, för jag tycker ju egentligen att hon är jättesöt, men den här situationen gör att min hjärna inte fungerar som den ska, (alltså mindre än vanligt;-).

Idag har vi tagit nya prover, sköldkörtel- och ämnesomsättningsprov, samt urinprov. Läkaren som var inne idag tyckte att jag skulle prova att äta laktosfritt, helst i två veckor men först och främst nu fram till julafton..............usch inget känns kul! Sen ville jag att de ska analysera min (vilket jag tror, skit-) mjölk för att kolla näringsinnehåll, så det ska vi göra kommande vecka. Känner mig värdelös, tänk om hon mår dåligt på grund av mig?!

Hur eller hur är Svea en riktig mysfia, som älskar sitt blåa täcke. Bara hon ser det börjar hon åma sig och vill gosa in sig, (kolla in bilderna, så förstår ni). Det måste hon ärvt av mig för jag hade en "nana" (gosefilt) när jag var liten, som jag älskade att gosa med.


Just nu är Fredrik iväg och köper lite julklappar, jag hoppas jag kommer ut en sväng jag också. En sak är säker att jag skulle aldrig kunna bo i stan för jag skulle handla alldeles för mycket, det är ju så enkelt att göra det när man har allt inom räckhåll.

Nu fick jag besked att HB:t hade gått ner ytterligare, 161, tror jag hon sa, alltid något att glädjas över.
Kan verkligen INTE rekommendera havremjölk i kaffet, uärk smakar "skit".
Nu ska jag sonda "pluttan", vi hörs!




3 kommentarer:

Niklas sa...

Jaa. du kära Karolin.....jisses va´ jag tänkt på dig här nu ikväll!!! Lider SÅ med dig & förstår så väl att du vill hem till de dina!
Men en sak ska du veta....Svea e´ "skit"söt & jag (som jobbat så länge med barn med olika utvecklingstörningar, både inom vården & på skolor) ser då absolut inget avvikande i hennes utseende!!!!!!!!!!!!!!!! Tvärtom....rosig, rulltig,go & pigg blick!!!!! Så släpp dom tankarna tycker jag & du är EN JÄTTEBRA MAMMA!!!!!!!!!! Eller hur!!!?? ;o))
Kramar på er!!!
Pia

Anonym sa...

Se till att du får sova, så du släpper alla knäppa tankar. Svea ser ju så urgullig och normal ut. Om det nu är din mjölk som är kass, så är det ju inte ditt fel. Det finns dom som bara gör babymat... Hoppas på en grötfrukost här med er på julafton!
Kram N

Anonym sa...

Hej! Jag själv har en dotter som kräktes mycket som bäbis, hon är nu38 år,blev inlagd på lasarettet. Hon var så mager och på den tiden fick jag inte vara med. Satt hemma och pumpade ut mjölk och åkte in till lasarettet med. Hon mådde bra tills hon fick min pumpade mjölk, då slutade jag att amma. Sedan dess var hon frisk. Min dotter har även fått äta laktosfri kost när hennes son var liten och det gick bra. Ett stort minus till Valdemarsviks ambulas som inte kunde ställa upp!!!!
Lycka till med lilla Svea, allt kommer att ordna sig.